Dagtocht Mechelen 24 mei 2022

Mechelen ligt in het zuiden van de provincie Antwerpen, centraal tussen Antwerpen en Brussel, aan de rivier de Dijle. De Sint-Romboutstoren is dé trots van de stad en Sint-Rombout geldt als de Mechelse beschermheilige. Er wordt een dialect gesproken dat ‘Mechels’ genoemd wordt. In de Middeleeuwen was Mechelen de hoofdplaats van de Zuidelijke-Nederlanden en de residentie van de toenmalige landvoogdes Margaretha van Oostenrijk, tante van Keizer Karel V.

De prijs van deze leuke dagtocht bedraagt: € 72,00 p.p. voor de leden, voor niet leden € 75,00

Meer informatie en het inschrijfformulier kunt u downloaden door op de knop
Bestand downloaden te klikken.

Reis 24 mei 2022 - 2022 Mechelen

Dagtocht 24 mei 2022 naar Mechelen

Verhalende Spellenavond

Nieuwe spellen uitproberen, op originele manieren verhalen ontdekken en creëren én nieuwe mensen leren kennen. De verhalende spellenavond is de uitgelezen manier om je te laten verrassen en een leuke avond te hebben. In het najaar zijn de spellenavonden op de tweede dinsdag van de maand. Om 19:30 beginnen we met spelen.
Kom erachter wie de weerwolven zijn bij Weerwolven van Wakkerdam, ontdek wie het gedaan heeft bij Chronicles of Crime of omschrijf een kaart bij Dixit zo goed mogelijk maar niet letterlijk. Door middel van spellen kun je op een creatieve en interactieve manier met verhalen bezig zijn. Bij verhalende spellen heeft elke speler op zijn of haar eigen manier invloed op het verloop van het spel en het ontstaan van het verhaal. De spellen prikkelen je fantasie en doen een beroep op je verbeelding. We zitten hierbij niet achter de computer maar rond de tafel. Ook is er genoeg ruimte om gezellig te kletsen en iets te drinken!
Op de avond zelf beslissen we gezamenlijk welk spel er gespeeld gaat worden. Denk daarbij aan spellen als Weerwolven van Wakkerdam, Dixit, Brieven uit Whitechapel, Escape Room, Dungeons and Dragons, Kolonisten van Catan, Levend Cluedo, Vampire the Masquerade, Chronicles of Crime, De Legende van Andor of Black Stories. Elke tweede dinsdag van de maand is het spellenavond in de bibliotheek in Oudheusden. We beginnen om 19:30 uur met spelen.
Deze spellenavond organiseert de Bibliotheek Heusden in samenwerking met spellenwinkel de Dobbelsteen uit Den Bosch.

www.bibliotheekheusden.nl

Ga mee met de wandelgroep

Op vrijdagmorgen in de even weken (zie ook onze activiteitenkalender) vertrekken we om 09.15 uur vanaf buurthuis De Korf voor een duinwandeling o.l.v. van Ton Castelijns.

We rijden met de beschikbare auto’s naar de Drie Linden voor een lange wandeling van ongeveer 2 uur of een korte wandeling van ongeveer 1 uur.

Informatie: Ton Castelijns, tel. 5112789.
De passagiers betalen de chauffeur € 2,- p.p. voor het meerijden.
Deze activiteit staat open voor iedereen.