Meerdaagse busreis

De werkgroep Reizen van SRGH heeft een heel gevarieerde reis uitgezocht. Dit jaar gaan we naar Gaasterland (zuidwest hoek van Friesland), maar we gaan ook een dag naar Texel.
Deze meerdaagse reis wordt gehouden van 6 t/m 11 juli 2020. Inschrijving: eind maart, begin april 2020. U wordt tijdig geïnformeerd!

Zomerschool.
Ook de werkgroep Zomerschool van SRGH is al diverse malen bijeen geweest en is bezig met het samenstellen van een leuk programma. De Zomerschool wordt gehouden van 20 t/m 31 juli 2020.
Het programmaboekje en inschrijfformulier wordt u tijdig aangereikt.
NOTEER DEZE DATA VAST IN UW AGENDA!!

Kaartcompetitie 2019 ten einde

De kaartcompetitie van het jaar 2019 is afgelopen.

De winnaars bij het rikken zijn:
1. Wijnand Pullen
2. Rien De Hart
3. Adje Meijs
Poedelprijs. Annie van Hulten

En bij het jokeren
1. Geraldine Henskens
2. Hennie Schreuders
3. Corry van Veldhoven
Poedelprijs Dinie Vaupell

Op 13 januari 2020 starten we weer met het kienen en op 14 januari met het kaarten.
Iedereen mag en kan meedoen, zowel leden als (nog)niet-leden.

Verhalende Spellenavond

Nieuwe spellen uitproberen, op originele manieren verhalen ontdekken en creëren én nieuwe mensen leren kennen. De verhalende spellenavond is de uitgelezen manier om je te laten verrassen en een leuke avond te hebben. In het najaar zijn de spellenavonden op de tweede dinsdag van de maand. Om 19:30 beginnen we met spelen.
Kom erachter wie de weerwolven zijn bij Weerwolven van Wakkerdam, ontdek wie het gedaan heeft bij Chronicles of Crime of omschrijf een kaart bij Dixit zo goed mogelijk maar niet letterlijk. Door middel van spellen kun je op een creatieve en interactieve manier met verhalen bezig zijn. Bij verhalende spellen heeft elke speler op zijn of haar eigen manier invloed op het verloop van het spel en het ontstaan van het verhaal. De spellen prikkelen je fantasie en doen een beroep op je verbeelding. We zitten hierbij niet achter de computer maar rond de tafel. Ook is er genoeg ruimte om gezellig te kletsen en iets te drinken!
Op de avond zelf beslissen we gezamenlijk welk spel er gespeeld gaat worden. Denk daarbij aan spellen als Weerwolven van Wakkerdam, Dixit, Brieven uit Whitechapel, Escape Room, Dungeons and Dragons, Kolonisten van Catan, Levend Cluedo, Vampire the Masquerade, Chronicles of Crime, De Legende van Andor of Black Stories. Elke tweede dinsdag van de maand is het spellenavond in de bibliotheek in Oudheusden. We beginnen om 19:30 uur met spelen.
Deze spellenavond organiseert de Bibliotheek Heusden in samenwerking met spellenwinkel de Dobbelsteen uit Den Bosch.

www.bibliotheekheusden.nl

Ga mee met de wandelgroep

Op vrijdagmorgen in de even weken (zie ook onze activiteitenkalender) vertrekken we om 09.15 uur vanaf buurthuis De Korf voor een duinwandeling o.l.v. van Ton Castelijns.

We rijden met de beschikbare auto’s naar de Drie Linden voor een lange wandeling van ongeveer 2 uur of een korte wandeling van ongeveer 1 uur.

Informatie: Ton Castelijns, tel. 5112789.
De passagiers betalen de chauffeur € 2,- p.p. voor het meerijden.
Deze activiteit staat open voor iedereen.