CORONA

We starten weer op! Doet u mee? Wij doen het zo veilig mogelijk!!!!

Vanaf begin september willen we graag weer een aantal van de gebruikelijke activiteiten opstarten. Dat gaat in deze tijd een beetje anders dan normaal.

We gaan werken met een CoronaCheck. Ofwel via de CoronaCheck-app op de telefoon, ofwel met de versie op papier, het zogenaamde gele boekje. Bent u niet gevaccineerd, dan vragen wij om een testbewijs dat u niet besmet bent of om een bewijs dat u niet langer dan een half jaar geleden corona hebt gehad.

U moet dus laten zien:

• Dat u tweemaal bent gevaccineerd, óf
  • Dat u maximaal 24 uur tevoren een corona-test hebt gedaan met een negatief resultaat, óf
  • Dat u een bewijs hebt dat u niet langer dan een half jaar geleden corona hebt gehad.

Mensen die dus niet zijn gevaccineerd kunnen toch komen, maar moeten dan wel test- of herstelbewijs
meenemen. Testen is gratis bij de GGD.

Bovendien zullen we bij binnenkomst een gezondheidscheck doen met enkele vragen.

Het kan voorkomen dat we bezoekers moeten weigeren, omdat zij niet een van de drie gevraagde bewijzen
kunnen leveren of omdat zij een risico vormen omdat zij op een van de gezondheidsvragen ‘ja’ hebben geantwoord. Dat is natuurlijk erg jammer, maar we willen de risico’s zo klein mogelijk houden! De veiligheid van álle bezoekers staat voorop!

Als wij dit op deze manier regelen hoeft het bijeengekomen gezelschap niet aan de regel te voldoen van 1,5 meter afstand houden. Dit voelt veel vrijer aan. Zonder coronacheck moet die afstand wél worden gehouden. Ook hoeven geen mondkapjes te worden gedragen, tenzij de beheerder van het gebouw dat graag wil. Misschien moet dat buiten de ruimtes waarvan we gebruik maken, in de gang naar toiletten of iets dergelijks. Dit geven we ter plekke aan. Wel is nodig dat men op een vaste plek zit.

Wij zorgen voor mogelijkheden tot handontsmetting. Nog steeds mogen we ook geen handen schudden.

Voor alle activiteiten geldt aanmelden vooraf.
Dit kan telefonisch of per e-mail info@seniorenverenigingvlijmendorp.nl

Ondanks al deze maatregelen denken we toch dat we elkaar weer gezellig kunnen ontmoeten!

Foto's activiteiten

Verhalende Spellenavond

Nieuwe spellen uitproberen, op originele manieren verhalen ontdekken en creëren én nieuwe mensen leren kennen. De verhalende spellenavond is de uitgelezen manier om je te laten verrassen en een leuke avond te hebben. In het najaar zijn de spellenavonden op de tweede dinsdag van de maand. Om 19:30 beginnen we met spelen.
Kom erachter wie de weerwolven zijn bij Weerwolven van Wakkerdam, ontdek wie het gedaan heeft bij Chronicles of Crime of omschrijf een kaart bij Dixit zo goed mogelijk maar niet letterlijk. Door middel van spellen kun je op een creatieve en interactieve manier met verhalen bezig zijn. Bij verhalende spellen heeft elke speler op zijn of haar eigen manier invloed op het verloop van het spel en het ontstaan van het verhaal. De spellen prikkelen je fantasie en doen een beroep op je verbeelding. We zitten hierbij niet achter de computer maar rond de tafel. Ook is er genoeg ruimte om gezellig te kletsen en iets te drinken!
Op de avond zelf beslissen we gezamenlijk welk spel er gespeeld gaat worden. Denk daarbij aan spellen als Weerwolven van Wakkerdam, Dixit, Brieven uit Whitechapel, Escape Room, Dungeons and Dragons, Kolonisten van Catan, Levend Cluedo, Vampire the Masquerade, Chronicles of Crime, De Legende van Andor of Black Stories. Elke tweede dinsdag van de maand is het spellenavond in de bibliotheek in Oudheusden. We beginnen om 19:30 uur met spelen.
Deze spellenavond organiseert de Bibliotheek Heusden in samenwerking met spellenwinkel de Dobbelsteen uit Den Bosch.

www.bibliotheekheusden.nl

Ga mee met de wandelgroep

Op vrijdagmorgen in de even weken (zie ook onze activiteitenkalender) vertrekken we om 09.15 uur vanaf buurthuis De Korf voor een duinwandeling o.l.v. van Ton Castelijns.

We rijden met de beschikbare auto’s naar de Drie Linden voor een lange wandeling van ongeveer 2 uur of een korte wandeling van ongeveer 1 uur.

Informatie: Ton Castelijns, tel. 5112789.
De passagiers betalen de chauffeur € 2,- p.p. voor het meerijden.
Deze activiteit staat open voor iedereen.