Verrijk je leven, kom ons helpen

Onze seniorenvereniging telt meer dan 400 leden.
Onze activiteiten worden goed bezocht door leden en niet-leden. We organiseren kaarten, bingo, busreizen, kijken naar kunst, gezelligheidsmiddagen, optredens, neiuwjaarsreceptie, kerstlunch, bedankbijeenkomst voor vrijwilligers, treffen van (oud)bestuursleden, we bezoeken tentoonstellingen, en organiseren uitstapjes. Teveel om op te noemen. Op deze manier hebben we vele duizenden contactmomenten per jaar met leden en niet-leden.
We werken samen met andere seniorenverenigingen, de seniorenraad, de KBO-Kring Gemeente Heusden, de Zomerschool, De Schakelring, De Hop, en nog veel meer andere verenigingen en stichtingen in ons dorp Vlijmen en de gemeente Heusden.
Dat kunnen we dankzij de vele vrijwilligers. Maar we komen altijd handen te kort. Wat is er nou mooier en dankbaarder dan voor een ander een leuke activiteit te organiseren? We zoeken nieuwe bestuursleden, vrijwilligers voor de werkgroep activiteiten, mensen die structureel een activiteit komen versterken, zoals kaarten en bingo, maar ook mensen die maar af en toe komen helpen bij een grote activiteit. Heeft u een klein beetje tijd over, en wilt u graag iets doen voor de medemens, kom ons helpen.
Zelf vind ik, als voorzitter van onze vereniging, het van grote meerwaarde voor mijn eigen leven dat ik voor senioren in Vlijmen-Dorp het verschil kan maken. Doe mee, ondersteun de steeds groter wordende groep senioren. Meldt u aan via info@ouderenverenigingvlijmendorp.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Namens het bestuur van Seniorenvereniging Vlijmen-Dorp wens ik u fijne Kerstdagen en een gelukkig en gezond 2020.

Arnold Reijnen.

Buitenkansje voor senioren, maak nu gratis kennis met De Ouderenlijn!

KBO-Brabant biedt samen met De Ouderenlijn een gratis tijdelijk abonnement aan van De Ouderenlijn. Via De Ouderenlijn kunnen senioren op makkelijke met elkaar in contact komen. Veilig, laagdrempelig en vooral gezellig. Fijne telefoongesprekken voeren, nieuwe contacten leggen en, desgewenst, vriendschappen aangaan. Van 15-12-2019 tot en met 15-02-2020 krijgt u gratis 250 belminuten per maand. Lidmaatschap van KBO-Brabant is niet nodig om deel te mogen nemen. Op 15-02-2020 houdt deelname vanzelf op. U kunt daarna op eigen kosten verlengen (€ 15,- per maand, maandelijks opzegbaar).

Hoe werkt het?

Bij inschrijving geeft u aan welke interesses u heeft en op welke tijden u graag telefonisch contact wil met andere deelnemers. De Ouderenlijn belt u en een andere deelnemer met overeenkomende interesses op een tijdstip dat u beiden schikt en verbindt u met elkaar door. Uw telefoonnummer is onzichtbaar voor uw gesprekspartner en ook uw achternaam en adresgegevens worden niet bekendgemaakt aan de ander. Als een gesprek wel of juist niet naar tevredenheid verliep, kunt u dit achteraf aangeven aan De Ouderenlijn. Die zorgt er dan voor dat u vaker of helemaal niet meer met elkaar wordt doorverbonden.

Inschrijven kan via de link:

aanmelden.deouderenlijn.nl. U kunt ook contact opnemen met KBO-Brabant, via
(073) 64 44 066. Wij helpen u graag verder.
Dit project is financieel mogelijk gemaakt door een subsidie van Fonds Sluyterman van Loo, Fonds RCOAK en VGZ.

Zomerschool Heusden op de radio 4

Dat onze Zomerschool bekend aan het worden is, is gebleken. Op de radiozender NPO Radio 4 wilde men het thema “Zomerschool voor Ouderen” bespreken. Begin augustus werd Ad Dekkers, voorzitter Zomerschool Heusden gebeld met de vraag of hij tijdens een uitzending enkele vragen wilde beantwoorden. Na een kort voorbereidend gesprek werd meegedeeld dat op dinsdag 6 augustus om kwart over acht tijdens het programma “De ochtend van 4” het interview zou plaatsvinden. Mocht u belangstelling hebben voor dat interview (het duurt overigens maar vijf minuten), volg dan bijgevoegde link.

Interview bestuursleden bij HTR tv

Op 11 mei 2019 waren de bestuursleden Annemarie van Bladel en Arnold Reijnen te gast bij HTR tv.

U kunt het interview terugzien door hier te klikken.